De eerste week - Reisverslag uit Simpang Ampat, Indonesië van Rob Verbroekken - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Simpang Ampat, Indonesië van Rob Verbroekken - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Rob Verbroekken

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Februari 2015 | Indonesië, Simpang Ampat

Beste mensen,

Nou daar ben ik weer hoor! Een statusupdate over mijn eerste week op Langkawi, want die zit er inmiddels alweer op. Hij begon sloom, maar eindigde snel. In het begin van de week zat ik er nog helemaal doorheen.. Ik wou het liefste eigenlijk gewoon thuis zijn bij mijn ouders, mijn vrienden en natuurlijk m'n hondje. Ik mis iedereen nog steeds heel erg, maar het went. Mijn gevoel zei dat ik naar huis moest, maar mijn gedachte zeiden: "Krijg je er geen spijt van als je dalijk thuis bent in Nederland? Heb je het dan wel genoeg geprobeerd ondanks dat je last hebt van heimwee? Als je eenmaal weer in Nederland bent kun je niet meer terug naar Maleisië. Dit is een kans die je niet vaak in je leven krijgt!" En ja hoor mijn gedachten beginnen langzamerhand steeds meer gelijk te krijgen. Ik had in het begin van de week nog heel erg last van m'n jetlag en natuurlijk de cultuurshock, want je kunt het natuurlijk niet met Nederland vergelijken. Deze week was ook de week van m'n eerste stage dag, namelijk maandag. Ik heb kennisgemaakt met het personeel, het hotel gezien en een uniform gepast. Die er dus niet was in mijn maat. In Maleisië kennen ze geen grote mensen blijkbaar. Uiteindelijk heb ik samen met de manager een tijdelijke outfit gescoord in het centrum en vandaag hebben ze alle benodigde maten bij me opgemeten voor een op maat gemaakt uniform. Dinsdag was ik vrij, dus ik moest weer m'n dag vullen. Ik ben naar Pantai Cenang gegaan, het toeristische gedeelte van Langkawi. Veel te doen dus en ze hebben daar ook de Subway, Starbucks, KFC en McDonald's.. Even wat bekende dingen gelukkig! Heb me daar wel vermaakt zo in m'n eentje. Ben naar Underwater World geweest, een van de grootste oceaanaquarium musea van Azië! Best gaaf, allerlei soorten vissen, haaien, kwallen en krabben, maar ook apen en vogels! Na het bezoek aan Underwater World heb ik een strandwandeling gemaakt en de zonsondergang bekeken vanaf het strand, dat was echt een plaatje! Zoooo mooi! Woensdag was m'n eerste 'echte' stage dag, maar die was een beetje saai. Vooral veel informatie en niet echt veel kunnen doen. Donderdag was ik weer vrij en toen ben ik naar de Jetty gegaan. Hier komen alle veerboten aan van -en naar Langkawi, daar was echter tot mijn verbazing niet zoveel te doen. Dus toen ben ik naar Eagle Square gelopen. Het symbool van Langkawi is de Eagle oftewel de adelaar. Op Eagle Square staat dan ook een reuze adelaar als standbeeld van Langkawi, leuk om gezien te hebben. Toen ik dat eenmaal gezien had ben ik naar het shoppingcenter gelopen en toen ik daarnaartoe liep, liep er toch opeens een aapje langs me. Zo raar om mee te maken, maar hier natuurlijk heel normaal. Heb er inmiddels ook wel wat meer gezien. In het shoppingcenter heb ik vooral even wat praktische dingetjes gehaald om het mezelf wat makkelijker te maken, zoals een lamp voor op m'n nachtkastje en een hangslot voor m'n kast zodat die ook op slot kan. De rest van de dagen heb ik gewerkt en ik moet zeggen het werk valt een beetje tegen. Het is niet wat ik ervan verwacht had, het is eigenlijk een beetje saai. Niet veel te doen, terwijl het hotel toch voor 90% vol zit. Ik hoop dat dit nog wel beter wordt en dat ik wat meer mag doen, dan gaat de tijd ook wat sneller voorbij. Voor de rest heb ik al wat mensen ontmoet waar ik sinds vrijdag elke avond mee ga eten, daar gaat het gevoel van eenzaamheid ook van weg gelukkig. En er is natuurlijk Skype wat het zoveel dragelijker maakt. Zelfs de hond hoort het als ik op Skype zit met mam, dan komt ie gewoon even kijken haha. Nu ga ik slapen, het is alweer bedtijd. Morgen weer werken!

Groetjes uit Maleisië en bedankt voor het lezen.

xx Rob!

  • 08 Februari 2015 - 15:59

    Jolanda:

    Mooi verslag jong. Leuk om te lezen. Jammer dat je het gevoel heb dat het een beetje tegen valt maar denk dat dat ook wel beter gaat worden als je meer geaard bent. Hou vol en geniet van de mooie dingen en zo'n chameur als jouw maakt snel nieuwe vrienden. Hou je taai !! Xxxx

  • 08 Februari 2015 - 16:13

    Mama:

    Hoi schatje
    Mooi verhaal weer ook via deze site ga ik je volgen...blij dat je je draai gevonden hebt...stage wordt hopelijk ook iets interessanter voor je maar ja je moet alle facetten kennen als management...nog een week en dan komt ook de Nederlandse jongen erbij wat t voor jou ook makkelijker gaat maken en fijner waarmee je gewoon ff lekker Nederlands kunt praten...love you.we appen en skypen...dikke knuffel..liefs mama.xxx

  • 08 Februari 2015 - 17:04

    Yvonne Van Den Hove:

    Het Rob, goed om te lezen dat het beter met je gaat en langzaam begint de wennen. Lees en zie dat je ook al de weg leert kennen. Doe mij zo n dagje strand prachtig hier koud en regen dus geniet daar van. Leuk dat je nu ook mensen leer kennen dat scheelt hè zullen jou ook wel herkennen ondertussen en dat het werk nog wat saai is...als je straks verschillende taken doet krijg je toch de afwisseling hoop ik! Nou Rob succes en hou je taai en vergeet niet te genieten van deze tijd al zal het zeker niet altijd makkelijk zijn!

  • 08 Februari 2015 - 19:41

    Toos Sanders:

    zie je wel rob als je niet meteen opgeeft komt het uiteindelijk wel goed veel plezier en denk maar eens aan ons in dit koude kikkerlandje

  • 08 Februari 2015 - 20:19

    Ellie:

    He rob wat doe je het goed joh echt super. Helaas volgende week dus niet lunchen samen haha. Nee blijf maar lekker daar zo dat we kunnen genieten van je verhalen en foto's. Dag topper tot over een paar maanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Simpang Ampat

Rob

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 8564

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 12 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: