De eerste maand is vol! - Reisverslag uit Kampung Kemboja, Maleisië van Rob Verbroekken - WaarBenJij.nu De eerste maand is vol! - Reisverslag uit Kampung Kemboja, Maleisië van Rob Verbroekken - WaarBenJij.nu

De eerste maand is vol!

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Februari 2015 | Maleisië, Kampung Kemboja

Lieve familie, vrienden, kennissen en andere lezers,

Daar ben ik weer.. Het is alweer 28 februari, dat betekent dat na vandaag de eerste maand voorbij is. In het begin toen ik hier aankwam had ik niet gedacht dat ik het ook maar één week vol zou houden, laat staan een maand! Uiteindelijk is bijna alles toch gewoon goed gekomen. Doordat ik 6 dagen per week werk, z'n 50 uur, gaat de tijd heel snel voorbij. Helemaal nu ik avond dienst heb van 15:00 tot 23:00, lig ik 's ochtends een beetje in bed te lamballen en in de middag ga ik werken en als ik thuis kom zoek ik m'n nest weer op. Ik leef van dag tot dag, probeer niet teveel vooruit te plannen, dat heeft hier namelijk totaal geen zin haha. Ik moet bijvoorbeeld naar de kapper. Ik een beetje rond gevraagd wat een goede kapper is en waar je niet de hoofdprijs betaald. Nou oke dat is die en die salon. Ik daarheen gegaan hangt er doodleuk een briefje op de deur: "wegens Chinees nieuwjaar gesloten, 28/02 weer open." Nou prima, dus ik vanmorgen opnieuw daarheen, hangt er een nieuw briefje: "01/03 open". Morgen maar weer opnieuw proberen dan hé ;). Dat onvoorspelbare leven hier maakt het af en toe dan ook wel weer leuk, maar soms is het ook gruwelijk irritant..

We hadden donderdag een beachvolleybal toernooi met collega's. Elke afdeling moest een team aanleveren en ik deed dus ook mee. Het werd eigenlijk geëist dat ik meedeed vanwege m'n lengte, maar prima ik doe wel mee. Loop ik dus in de eerste helft, van het eerste potje een flinke schaafwond op. Klote zand.. Ziet er toch uit nu, wond van z'n 10 centimeter denk ik. Zolang het maar niet gaat ontsteken dan is het over een weekje wel weer over.

In deze maand heb ik al een hoop mooie herinneringen gemaakt en leuke dingen beleeft. Ik ben in Kuala Lumpur geweest, wat echt heel gaaf was. Ik ben op het een na hoogste punt van Langkawi geweest, een adembenemend mooi uitzicht daar! En nog veel meer. Ik heb al een aantal mensen ontmoet, waar ik nu al bijna 4 weken mee om ga en van die mensen moet ik over dik 4 maanden ook afscheid gaan nemen, dat wordt wat! Wil ik dalijk hier niet meer weg ;)

In de komende 2 weken gaan we op een dagcruise met de front office medewerkers zodat we het een keer zelf ervaren hebben en dat als gasten er naar vragen je ze veel makkelijker informatie kan geven. Geen probleem, ik ga wel lekker een dagje op een boot zitten, met 3 gangen diner erbij.

Ze zijn ook aan het kijken voor een ander appartement, ik ben benieuwd of daar wat uit gaat komen. We zullen het de komende week wel horen. Zal het in m'n volgende verslagje verwerken haha.

Ik ben uitgelult en ga werken! Ajuuuuus.

Liefs uit Maleisië.

  • 28 Februari 2015 - 08:15

    Yvonne:

    Het Rob, wat maak je toch allemaal mee Super!! Tja leven daar iets minder volgens de regels als hier he haha... Maar zo te lezen al helemaal gewend. Was je te fanatiek met volleybal

  • 28 Februari 2015 - 10:38

    Mams:

    Heerlijk weer om te lezen,maar ja spreek en volg je sowieso op de app en skype...alweer een maand voorbij...kan bijna af gaan tellen om je op te zoeken daar..en dan kom je ook weer bijna naar huis...ben zo blij dat je je draai daar gevonden hebt..fijn dat je ook leuke excursies kunt gaan doen vanuit t werk..mooi meegenomen... lekker blijven genieten.. love you..dikke knuffel.? Liefs mams

  • 28 Februari 2015 - 10:46

    Wilma:

    Hoi Rob

    ben blij dat je het nu naar je zin hebt. geniet er van.
    groetjes henk en wilma

  • 28 Februari 2015 - 19:45

    Irene:

    Goed om te horen dat het nu wel weer een beetje lekker gaat....dat appartement komt ook nog wel goed....duurt gewoon allemaal net even wat langer als je gewend bent.... maar zo is het leven nu eenmaal daar....ben je ook al wezen snorkelen??? Niet vergeten hoor, dat is echt geweldig daar......nou lekker verslagjes blijven schrijven want het is leuk om te lezen hoe het met je gaat. Groetjes

  • 05 Maart 2015 - 14:59

    Ellie:

    het klinkt weer allemaal heerlijk rob wij zitten hier te klappertanden maaaaaaar goed nieuws de lente is in aantocht.
    Zondag zijn we met chris Brigitte en sam max en onze neefjes Jordy en Ricardo gaan karten. Dikke schik. Allen van dezelfde leeftijd dus dat klikte prima.
    Maar misschien had je dat al gehoord. Verder is het saai en koud in Gennep dus haast je vooral niet om terug te komen heel veel plezier daar en enjoy

  • 05 Maart 2015 - 16:08

    Tante Angelie:

    Hoi Robbedoes,

    Eindelijk tijd en rust om op jouw site te kijken. Al maanden last van de hevige griep die hier heerst. Daarnaast druk met cursussen voor het UWV om aan een nieuwe baan te komen.
    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden. Alle begin is moeilijk en als (sterrenbeeld) tweelingen is alleen zijn een ramp. Communicatie is noodzakelijk. Weet ik zelf alles van. Gelukkig heb je nu collega's die in hetzelfde schuitje zitten en met wie je gemakkelijker kunt praten (want dat zal het probleem niet zijn). Hoe bevallen je werkzaamheden? Het aantal werkuren per week, het eten en het klimaat?

    Lees graag je reactie.

    Succes en geniet van het leven aldaar. Een ervaring for ever.

    Tante Angelie

  • 06 Maart 2015 - 10:20

    Rob:

    Hallo Tante Angelie,

    Wat vervelend dat je met ze griep zit en hoop dat je snel een nieuwe baan vindt. Ben nu gelukkig wat meer gesetteld hier maar af en toe is het nog wel vervelend. Mijn stage zelf, ja het is niet wat ik ervan verwacht had. M'n werk als gastheer is gewoon 10 x leuker. Het eten hier is wel prima, maar op het werk voor lunch en diner is eigenlijk best slecht. Ze kunnen wel koken, maar het interesseert ze niet want we zijn toch maar werknemers. Dat zie je ook wel weer terug in de appartementen waar we in leven. Het boeit ze gewoon niks. Maar goed de uren zijn wat veel, 50 uur per week is tamelijk vermoeiend maar omdat m'n contract 720 uur is betekent dat alleen maar dat ik eerder klaar zal zijn. Het klimaat is wel prima had verwacht dat het veel benauwder zou zijn, maar dat is eigenlijk alleen 's avonds.

    Groetjes

  • 07 Maart 2015 - 17:02

    Els:

    Hoi Rob harstikke leuk om je verslagjes te lezen,we zijn blij dat het goed met je gaat ,kijk wel uit met dat schrammetje zorg dat het niet gaat zweren.
    Je maakt wel lange dagen zeg,maar dan heb je ze er ook weer eerder opzitten dat is ook wel fijn.
    Heel veel plezier daar groetjes Ot en Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kampung Kemboja

Rob

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 8579

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 12 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: